Bendigo,The Grampians en Sinterklaas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu Bendigo,The Grampians en Sinterklaas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu

Bendigo,The Grampians en Sinterklaas

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

09 December 2015 | Australië, Melbourne

G'day!

Jeetje wat gaat de tijd snel voorbij, het is alweer een maand sinds mijn vorige reisverslag!
Van de berichten van thuis hoor ik dat jullie echt heel lekker weer hebben, lekker koud en nat! Hier is het nu net zomer geworden. Het is steeds 4 dagen erg warm (30+) en daarna koelt het weer af door en onweersbui tot een graad of 20.. op het werk kan die hitte nogal eens vervelend zijn, zeker als het 45 graden in de kas wordt. Maar goed, liever dit dan de kou van jullie :p

Afgelopen maand ben ik op een zaterdag samen met Selina, Svenja en Suzan naar Bendigo gereden. Een dorp wat bekend staat om de goudwinning rond 1950. We zijn hier de goudmijn ingegaan, en hebben een rondleiding op 65m onder de grond gehad waarbij we de verschillende technieken om goud te winnen hebben gezien en Svenja ook zelf nog even aan het werk mocht, helaas vond zij geen goud. Goud is hetgeen waardoor australie rijk is geworden en waardoor veel mensen hebben besloten hier te komen wonen, daarom was het erg interessant dit stukje geschiedenis van australie te hebben gezien!

In de week erop was er een zuid Amerikaans festival waar ik met Carmella ben geweest en een noodle food market die ik heb bezocht met de Nederlandse meiden en Kim, een Belgisch meisje. Deze verschillende festivals zijn veel te vinden in melbourne, de stad van cultuur in Australië.

Het weekend erop hadden we de tassen gepakt en wandelschoenen aangetrokken voor een weekendje in het nationale park the Grampians. Bij aankomst stonden de kangoeroes al op ons te wachten!
We begonnen zaterdag een wandeling die was aangeduid als medium tot hard, 4 a 5 uur. Het was een wandeling met prachtige uitzichten en rotsen en veel gezelligheid met de meiden. Door het warme weer, een stukje verdwalen, een fotoshoot op de berg en een klein ongelukje kwamen we na 7 uur weer veilig aan in het hostel waar we genoten hebben van een bbq.
Zondag zijn we gaan kanoën op een meer in het park en hebben we nog een aantal korte wandelingen gedaan naar watervallen en meer mooie uitzichten. En fantastisch weekend gehad dus!

5 december, we wilden eigenlijk gaan dobbelen maar de ozzies lieten het allemaal afweten, dus zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben we savonds onder het genot van sinterklaas lekkernijen een film gekeken. Ondertussen had iris de meiden ingelicht om mijn surprise klaar te zetten, zodat ik zondag ochtend sinterklaas kon vieren met de familie. De flessenpost was goed aangekomen vanuit Spanje en er stonden zelfs 2 pakketjes voor me klaar. Sinterklaas vieren via skype was wel even wat anders dan normaal, maar ik had het voor geen goud willen missen. En het mooiste cadeau? Dat iedereen gezellig bij elkaar was en een leuke avond (ochtend) heeft gehad :). (Al komen het Nederlandse snoep en Melbourne monopoly aardig dicht in de buurt ).

Ook zijn Selina en ik uiteten geweest met David en Michael, de zoons van mn baas, bij een heerlijk Italiaans restaurant. Zo leer ik de jongens ook op een andere manier kennen dan alleen tijdens werk, al ging het gesprek wel veel over werk, maar ja dat gaat snel als je allemaal bent opgegroeid in een kwekerij.
Verder heb ik een verjaardag gehad, naar de bios geweest, nog meer bbqs gehad en zo nu een dan op stap. Ik dans nu 4 uur per week, want aanstaande zaterdag is de voorstelling al! De jurk was trouwens nog wel even een gedoe, aangezien de Australische meiden niet zo lang zijn, maarja, dan kan iedereen genieten van mijn billen zaterdag (wees maar gerust mam, er zit een huidkleur broekje onder ;) ).
Vergeet niet ook de foto's te kijken bij dit verslag!

Tot snel weer,

Liefs Nicole

  • 09 December 2015 - 16:24

    Pieternel:

    Jeeej lieve Nicole! Leuk om te lezen waar je druk mee bent. Gek hoor, jij ligt op het strand en ik doe mijn winterjas aan.

    Veel plezier kanjer! Succes met je dansvoorstelling. Maak jij die Australiërs maar gek met dat korte jurkje haha.

    Liefs!

  • 10 December 2015 - 10:19

    Sissy:

    Je doet een hoop leuke ervaringen op Nicole!
    Succes met

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nicole

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7473

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 08 September 2016

Australië 2015

Landen bezocht: