Kerst, NYE en VAKANTIEEE! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu Kerst, NYE en VAKANTIEEE! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu

Kerst, NYE en VAKANTIEEE!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

We zijn ondertussen alweer ruim een maand verder, dus het werd weer eens tijd voor een reisverslag vanuit Down Under. Volgens mij was ik gebleven bij het Sinterklaasweekend, dus vanuit daar zal ik verder vertellen.
Het weekend na Sinterklaas was het tijd voor het dans optreden. Smiddags hadden we een technische doorloop qua licht en geluid, en daarbij hadden wij gelijk de gelegenheid om nog even te oefenen. Daarna tijd voor haar en make up. Gelukkig kon Carine uit de dansgroep me helpen, nepwimpers en smokey eyes is niet iets waar ik dagelijks mee over straat ga. Wij, als salsa beginners groep, mochten beginnen, gelukkig maar want dan werden we niet al te zenuwachtig. Het optreden was echt heel leuk, vooral omdat Suzan, Svenja en Selina speciaal voor mij kwamen kijken. Mijn dans is te zien via de volgende link: https://www.youtube.com/watch?v=nm3YQxo_R_0. Hierna nog gezellig een drankje na gedaan met de dansgroep.

Grace, de vriendin van mijn huisgenoot, had me uitgenodigd om samen met haar nicht maandag en dinsdag mee te gaan naar de strandplaats Anglesea wat ongeveer 1,5 uur rijden is vanuit Melbourne. 2 heerlijke dagen aan het strand gelegen, mooi (rood) kleurtje gekregen, en de start van de Great Ocean Road gezien.
Aan het eind van diezelfde week hadden we een lunch met de Australische mensen van het werk. Na een dag zwoegen in 36 graden gingen we naar een heerlijke Hamburgertent, waar in de enige vrouw was in een gezelschap van ongeveer 12 mannen. Als cadeau van Danny een t-shirt gehad van het restaurant omdat ik niet Australisch genoeg was volgens hem.

Die zaterdag ben ik met Selina naar Philip Island gereden. We zijn daar eerst naar een Koala opvang geweest, waar we onze eerste koala's gespot hebben, helaas zaten ze te slapen in de boom (ze slapen 20 uur per dag, wat een leven!). Aangezien het die dag weer erg heet was zijn we smiddags verkoeling gaan zoeken bij het zwembad. Diezelfde avond zijn we naar het strand gegaan (en met ons honderden andere toeristen) om naar de pinguins te kijken die 's avonds terug gaan naar hun jongen, en dus in grote groepen vanuit de zee via het strand naar de nesten gaan. Zondag weer naar een dierenopvang, dit keer gingen we voor de Kangaroes! We konden zakjes voer kopen, waarmee we ze konden lokken. Nog niet eerder zo dicht bij een kangaroo geweest en ermee geknuffeld.

24 december was het weer lekker warm op het werk, gelukkig hoefde we maar tot 1 uur te werken, want daarna hadden we een kerstbbq met al het personeel. Toch raar hoor, een BBQ in de zon met kerst! Na heerlijk gegeten te hebben begonnen we met Secret Santa. Alle collega's hadden een lootje getrokken en een cadeau voor een andere collega gekocht, ik kreeg een klokje met australische dingen erop, een leuk souvenir dus! Daarna kwam Danny met het spel Money or the Box. We mochten kiezen of we een envelop wilden met een onbekend bedrag erin, of een doos met een onbekend cadeautje. Na een collega te zien met 50ct in de envelop, koos ik voor een box, en kreeg heerlijke chocolaatjes.
Die avond ben ik met Svenja, Selina en Kim met een Santa boatparty mee geweest. Een rondvaart over de Yarra, lekker een drankje doen en goede muziek op de dansvloer, een leuke kerstavond dus!
Met kerst zelf (er is hier maar een kerstdag) was ik uitgenodigd bij de familie van Grace, waar we lekker gelunched hebben met z'n allen en waar Adam (mijn huisgenoot) iedereen probeerde dronken te voeren met overheerlijke cocktails. Aangezien het vandaag ook erg warm was hebben we binnen in de airco kerst gevierd, en zijn we eind van de middag naar het zwembad van de nicht van Grace geweest om af te koelen.
Wat in Nederland 2e kerstdag is, is hier boxing day. Het is de dag van korting in de stad, maar ook de dag van de eerste cricketwedstrijd van het jaar. Daar zijn we met een groep heen gegaan. Cricket is vooral.. hoe kan ik het zeggen?.. saai. dat is het perfecte woord. Een wedstrijd kan 5 dagen duren, en daarom gaat het allemaal wat langzaam. Het was vooral een leuke dag doordat het publiek wel sfeervol was. En ook al begon de dag regenachtig en koud, het klaarde gelukkig op en we kwamen roodverbrand thuis.
Met NYE was het warm.. heeeeel warm. Ik moest smorgens eerst nog werken tot half 2, maar het was 40 graden, echt niet uit te houden met werk. Daarna thuis opfrissen, wat echt totaal geen zin had, want zodra je weer naar buiten ging was je direct alweer bezweet. We zijn met een grote groep gaan picknicken bij de rivier in de stad, en hebben samen afgeteld en vuurwerk gekeken.
1 Januari was het tijd voor de nieuwjaarsduik. Eindelijk een die ik ook aandurfde. Maar alhoewel het gister 40 graden was, was het vandaag nog maar iets van 22 en bewolkt, wat dan toch weer vrij koud is!

2 januari moest ik vroeg opstaan om Doethyna (mijn vriendinnetje uit Friesland met wie ik 4 jaar heb samengewoond in Groningen) op te halen. Aangezien zij een vlucht van 22 uur had gehad zijn we het zaterdag lekker rustig aan gaan doen, middagdutje en al. Zondag wilde Doethyna de zon zien, dus wij naar het strand, heel vaak ingesmeerd.. maar we kwamen roodverbrand thuis..
Maandag zijn we samen met Selina begonnen aan de Great Ocean Road. De GOR is een weg die langs de kust gaat, en veel mooie uitzichtpunten heeft. We zijn bij veel van deze punten gestopt om van de natuur te genieten. Wat het meest bijzondere was van de tocht was dat je binnen 1 uur door weiland reed, maar ook door regenwoud en langs de stranden, heel afwisselend dus! 3 nachten op een camping geslapen, wat echt beter ging dan verwacht. De tent stond in 5 minuutjes, en ook de bedjes waren zo opgezet. Een heerlijke week gehad dus!
De vrijdag na de GOR zou ik even op het werk langs om iets langs te brengen, alleen onderweg viel de auto ineens uit.. OOPS! Na gestopt te zijn zagen we benzine lekken onder de auto, en de auto ging ook niet meer aan. Dus gelijk maar de wegenwacht gebeld. Nog geen kwartier later kwam er een brandweerauto aan met 4 man sterk om de benzine op te ruimen en het lekken te laten stoppen. Een hele sensatie! De auto moest helaas weer weggesleept worden :( Gelukkig kon een van mijn collega's hem die dinsdag maken op het werk.
Zaterdag hebben we een beetje de stad bekeken en hebben we een drankje gedaan met Michael (de zoon van m'n baas) en zijn vrienden.
Zondag hebben we lekker een chilldagje gehad en die maandag pakte we de trein naar Ballarat waar goudmijnen zijn. Daar hebben we een rondleiding gehad in de mijnen en hebben we een rondje gelopen door het ouderwetse stadje Sovereign Hill.
Dinsdag met de trein naar een andere sanctuary zodat ook Doethyna kangaroos kon zien en aaien. Hier konden we ook een koala aaien, en die kans lieten we niet aan ons voorbij gaan!
Smiddags konden we de auto weer ophalen, en kreeg ik slecht nieuws. Mijn auto was niet goed genoeg om mee te gaan reizen, deze staat dus weer te koop :(.. Ook vanuit Nederland kwam er slecht nieuws. Mijn kat Tijger, die al 26 jaar lang op het bedrijf rondloopt, is ingeslapen, het was helaas tijd om afscheid van haar te nemen.
Woensdag werd het weer warm, en Doethyna zei van tevoren; Ja maar de warmte hier is anders dan de warmte in NL, het zal wel meevallen.. totdat we smiddags de deur uitstapte. Het was 42 graden en Doethyna zei: het is net alsof er continu met een hete fohn op je geblazen wordt.. En dat is ook echt zo, veeeel te heet! We zijn dus koelte gaan zoeken in een van de vele winkelcentra hier. Donderdag hebben we het bezoek van Doethyna in Australie afgesloten met een heerlijke massage en het kopen van wat souvenirs.
Morgen is het tijd om Doethyna weer naar het vliegveld te brengen, en zelf vlieg ik morgen naar het tropische Cairns voor een weekje.

Jeetje wat een verhaal weer! Ik schrijf hier met een agenda naast me, en het verbaast me echt hoeveel ik hier doe in zo'n korte tijd!

Tot snel weer!

liefs, Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nicole

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 7477

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 08 September 2016

Australië 2015

Landen bezocht: