Laatste weken Melbourne en het begin van de reis - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu Laatste weken Melbourne en het begin van de reis - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu

Laatste weken Melbourne en het begin van de reis

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 April 2016 | Australië, Perth

Het eerste weekend van maart was het tijd om te verhuizen. Na een dag opruimen kwamen we 11 flessen wijn tegen, die natuurlijk op moesten voordat we het huis zouden verlaten. We hadden wat vrienden over de vloer om ons te helpen bij dit belangrijke afscheidsritueel. Een geweldige avond gehad, eentje voor in de boeken. Het engine nadeel was dat we de volgende dag de rest van het huis moesten opruimen en schoonmaken. Na een paar nachtjes bij Michelle geslapen te hebben kon ik het andere huis in wat veel modernes en schoner was dan de vorige, een ideale afsluiter dus.

Zaterdag 12 maart zijn we op winery tour geweest met een groep van ongeveer 10 meiden. We zijn langs 3 wijn brouwerijen geweest, waar we overal 10 verschillende wijnen mochten proeven.. dronken zou je zeggen, maar nee, 2 nipjes en het glas was leeg, helaas! Wel een leuke dag met de meiden gehad :)

Het weekend erop hebben Nienke en Michelle ons meegenomen naar het Casino, voor het spannendste en moeilijkste spel wat er aangeboden wordt; Bingo! Gratis deelname, maar elke ronde een prijs van 60-400$ en een hoofdprijs van $15.000! Dat vonden wij het proberen wel even waard. Helaas niets gewonnen bij de Bingo, maar doordat ik punten had gewonnen bij het verjaardagsspel konden we wel gratis eten na afloop :).

Selina werkt trouwens de laatste 3 weken bij mij op het werk en ze woont deze tijd ook bij mij, kunnen we alvast oefenen voor de reis waarin we alles samen zullen moeten gaan doen. Deze week zijn we elke dag uit het werk naar de bouwmarkt en autowinkel geweest, en hebben we een roofrack op de auto en een plank achterin de auto gemaakt, ter voorbereiding op de reis.

Vrijdag 25 maart hadden Michelle en ik eindelijk onze kitsurfles, die eerder al 2 keer was afgezegd door een gebrek aan wind. We zaten in een groepje met 5, wat eigenlijk wel te veel was. We moesten veel op onze beurt wachten, maar als we aan de beurt waren was het heel leuk! Eerst op het strand geoefend en daarna het water in, nog zonder plank hoor :p. Na afloop het afscheidsdiner van michelle die dit weekend helaas terug is gegaan naar Nederland.

Zaterdag 26 maart hebben we geluncht met onze reisgenote Karlijn, en 's avonds nog een avondje cocktails met de meiden in melbourne. Zondag hebben we onze extra reisgenoot opgehaald, beer; een teddybeer uit Nederland die graag de wereld wil zien.

Maandag 28 maart nam Danny (mijn baas) Selina en mij mee naar de AFL. Eerst lekker geluncht en daarna op naar het stadion samen met Michael en David, de zoons van Danny. Hoe saai de cricket was, zo leuk is de footy. Aangezien Danny voor Geelong is, kwamen wij in stijl met Geelong Cats sjaals en sokken, en leerde wij het clublied uit ons hoofd; 'we are geelong, the greatest team of all. We are Geelong, we're always on the ball!'

Waar in Nederland de supporters voor de verschillende teams apart zitten, zaten we hier gewoon 'gezellig' door elkaar. Het meisje voor ons schreeuwde de longen uit haar lijf om het andere team (de hawks) te vertellen wat ze moesten doen, want zij wist dat natuurlijk beter. Maar het gejuich van ons voor Geelong werd op zn zachts gezegd niet gewaardeerd. Een aantal dodende blikken op ons af gekregen.

Om de winst van Geelong te vieren zijn Selina en ik de kroeg in gedoken. We zouden op de tijd letten in verband met het werk van de volgende dag, maar we hadden na een super avond om half 12 de tram naar huis. Gelukkig mochten we half 8 beginnen in plaats van 6 uur.

Donderdag 31 maart, mn verjaardag en tevens laatste werkdag. Aangezien ik aan iedereen op het werk had verteld dat ik jarig was kreeg ik van iedereen felicitaties, en van Lee (de vrouw die mij haar dochter noemt en met wie ik veel heb gewerkt) had ik zelfs een doosje chocolade gekregen.

Toen ik in kantoor zat met Danny om een mailtje te sturen, kreeg ik een mailtje van Rob, een cadeautje van thuis; papa, mama, Rob, Rick en Iris verkleed als politie met een foto van mij; wanted! Ik begon gelijk te huilen, haha!

In de pauze werd er door iedereen voor me gezongen en kreeg ik een grote verjaardagstaart, weer huilen! Savonds door Danny en zn gezin uiteten genomen, wederom afgesloten met een verjaardagstaart! Met deze lieve mensen om me heen en alle leuke berichtjes van thuis heb ik een super verjaardag gehad om nooit te vergeten.

Zaterdag 2 april zijn de de reis gestart, we hebben onze reisgenootjes Karlijn en Isabelle opgehaald in Geelong waarna we naar Adelaide zijn vertrokken. Adelaide vonden we niet veel aan op de drive-in cinema na, dus we zijn gauw door gereisd. Isabelle had een tour vanuit daar geboekt, dus haar hebben we achtergelaten in Adelaide.

Zo zijn we met tussenstops naar Margeret River gereden. Qua kilometers heel verschillende dagen; tussen de 200 en 1000 kilometer op een dag, flink de vaart erin! Ook hebben we een snelweg van ruim 130 km zonder bochten gereden en moesten we oppassen voor kangoeroes, emoes en koalas langs de weg.

Qua campings was het heel wisselend. Aangezien we backpackers zijn wilden we zo goedkoop mogelijk slapen, dus hebben we gratis campings opgezocht. Maar je krijgt waar je voor betaalt; helemaal niets. Een onverharde weg naast de snelweg, die je naar een open plek tussen de bosjes brengt. Wel hebben we zo verschillende mensen ontmoet; een groepje fransen met een kampvuurtje met wie we guess who? hebben gespeeld, een Nederlandse jongen die een stuk aan het fietsen was en in het bos ging kamperen. We slapen trouwens in een tent op stretchers met een slaapzak en fleecedeken. De tent is super easy, daar zijn we heel blij mee. Snachts hebben we wel moeten afzien, het werd 6 graden, en daar hadden we niet helemaal op gerekend. Gauw een extra deken gekocht.

Onderweg zijn we kleine dorpjes tegen gekomen met leuke strandjes, overal is de sfeer toch weer anders.

In Margeret River was Micha, een Nederlandse backpacker die daar tijdeijk woont, zo gastvrij om ons bij haar te laten slapen. Heerlijk om een huis met douche, keuken en een bank te hebben! Met haar zijn we de kroeg in gegaan en zijn we naar het mooie strand Hamelin Bay gegaan wat bekend staat om de stingrays. Na even zoeken vonden we ze, super gaaf die dieren, ook nog even geaaid!

We hebben Karlijn in Margeret River achtergelaten omdat zij daar haar farmwork wil gaan doen om een tweede jaar in Australie te mogen blijen. Onderweg naar Perth zijn we bij een dierenopvang gestopt om met een Koala te knuffelen. In Perth konden we 8 dagen bij een nederlander Rob bivakkeren, aangezien zijn huisgenoot er niet was. In deze dagen hebben we Perth bezichtigd, even van de luxe genoten (er was ook een zwembad bik het complex) en zijn we op stap geweest, waar we per toeval de franse jongens weer tegenkwamen. Ook zijn we naar Rottnest island geweest. Op dit eiland leven 12.000 Quokkas, grappige beestjes om selfies mee te maken. Het beste vervoersmiddel voor dit eiland is de fiets, dus hebben we fietsen gehuurd. Door een misverstand zijn we aan de verkeerde kant van het eiland gaan zoeken naar de Quokkas, maar hebben we veel mooie uitzichten gehad. Uiteindelijk gelukkig toch nog de quokkas gevonden!

We zijn nu samen met een Nederlandse jongen Mike verder aan het reizen, maar daarover later meer. Ik ga nu weer even genieten van de heldere sterrenhemel en het geluid van de zee op de achtergrond!

Liefs, Nicole

• 25 April 2016 - 08:24

Anne:

Super leuk verslag weer Nicole! Lekker blijven genieten hoor! Liefs Anne

• 25 April 2016 - 16:04

Miranda:

weer mooie avonturen , liefs dikke kus pap en mam

• 26 April 2016 - 15:35

Ton:

Leuk om je verdere verhalen weer te lezen. Wordt hiet aandachtig bijgehouden. Veel plezier op je verdere tocht

Ton en Marja

• 14 Mei 2016 - 11:03

Sissy:

Leuk te lezen Nicole, wat een belevenis!
    Wij zijn alweer één weekje terug van onze Amerika reis met zijn tienen.
    Charmy en Marten hebben er nog één weekje aangeplakt en komen vanavond thuis.
    Voor ons ook een hele belevenis met 2 campers reizen met ons gezin en aanhang.
    Overbodig om te zeggen dat je heerlijk moet genieten....want dat doe je volop!