2 maanden Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu 2 maanden Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu

2 maanden Australië

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 November 2015 | Australië, Melbourne

Hallo lieve allemaal!

Het is ondertussen al weer een maand geleden sinds ik iets van me heb laten horen, dus ik dach dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuw verslag!

Helaas heeft niemand zich gemeld na mijn oproep van vorige keer voor sponsoren :P, dus heb ik besloten om langer te blijven werken bij het bedrijf waar ik nu werk. De planning is nu om hier tot maart te blijven werken voordat het reizen gaat beginnen. Gelukkig staat er in januari nog wel een vakantie gepland van 3 weken waarin een vriendin uit Nederland voor 2 week overkomt. In die week gaan we waarschijnlijk de great ocean road doen; een beroemde trip langs de kustlijn tussen Melbourne en Adelaide. De
laatste week van die vakantie zal ik naar Cairns vliegen naar de jongen van wie ik mijn kamer huur, hij heeft me uitgenodigd en zal me daar de stad en de (onwijs mooie) omgeving laten zien! Altijd leuk om van een insider de leukste plekjes te zien te krijgen :)

Tot zover de plannen voor de komende tijd, wat heb ik de afgelopen maand uitgespookt?
Mijn auto doet het weer prima. Al heb ik wel beslotem om hem niet op gas te gaan rijden, aangezien de kans op een nieuwe backfire aanwezig is, en dan zal ik nog meer kosten eraan krijgen. Liever iets duurdere brandstof maar dan wel meer zekerheid!
Ik ben hier ook begonnen met een salsa cursus voor beginners. Elke dinsdag en zondag heb ik les, voor 8 weken lang, wat wordt afgesloten met een eindshow. Er zijn nog kaartjes verkrijgbaar, dus als jullie willen komen kijken zijn jullie van harte welkom ;). We moeten heel snel leren met de salsalessen, dus ik ben blij dat ik het voordeel heb dat ik al 5 jaar danservaring heb.
17 oktober heb ik met Selina een fietstour met gids door melbourne gedaan, Australië is een land zonder een verre geschiedenis, dus de gebouwen zijn niet heel oud zoals ze bijvoorbeeld in Barcelona zijn. Evengoed heel leu kom de verhalen over het onstaan van de stad te horen, en de mooie plekjes van Melbourne te kunnen zien. In Melbourne fietsen verder niet veel mensen, omdat openbaar vervoer prima geregeld is, en de mensen die fietsen zijn verplicht een charmante helm te dragen (zie foto).
24 oktober was er een succulenten en cactus show, waar ik als Amigo 'Plant Hunter' natuurlijk heen moest! Samen met Selina die kant op gereden, en via whatsapp met papa overlegd welke planten hij wilde hebben voor zijn verzameling (4 uur snachts voor papa). Plantjes kunnen gewoon op de post gelukkig. Daarna hebben we gelunched met mijn baas Danny, zijn zoon David en zijn dochter (Emma geloof ik). Zij hebben ons allemaal advies gegeven over waar we abslouut nog heen moeten, en een lijstje met kroegjes en restaurantjes gegeven die zij zelf leuk vinden, ideaal dus!

De zaterdag erop zijn we met Svenja, Suzan en Selina lekker uiteten geweest, waarna ik optijd naar bed ging om de volgende dag fit te kunnen zijn voor mijn eerste surfles. Helaas was de nacht korter dan gepland; de rugby finale Australie-Nieuw Zeeland was, en aangezien die in europa gespeeld werd, was het hier midden in de nacht. Er zaten ongeveer 20 kiwi's (Nieuw Zeelanders) in mijn woonkamer, en aangezien er veel gescoord werd, werd er ook veel gejuicht. . Niet echt een goede nachtrust gehad dus. Maar dit mocht de pret niet drukken! Surfen was onwijs leuk met de meiden, niet dat ik het kon, maar daar gaat het niet om. Waarschijnlijk gaam we wel eens zelf spullen huren om zelf te kunnen oefenen hier in de buurt, hopelijk gaat het dan beter!

Dinsdag 3 november was Melbourne Cup day, dat is een bekende paardenrace in Australie, en in de staat Victoria is het een verplichte vrije dag. Ideaal voor mij, want dan kon ik heen! Samen met Selina, Suzan en Svenja, en de vriendengroep van mijn huisgenoot Adam, zijn we eerst een drankje gaan doen thuis, om vervolgens met zn allen in de trein te stappen om erheen te gaan. Ter informatie; het is de bedoeling op zo'n dag dat je helemaal netjes bent, dus alle mannen strak in pak, en alle vrouwen een jurkje aan en een hoedje op (zie foto's). De meeste mensen gaan trouwens niet heen om de race te kijken, maar gewoon om heel veel alcohol te drinken, beetje koningsdag achtig (want wie doet dat nou om de verjaardag van de koning te vieren?). Gelukkig hebben we evengoed wat van de races meegekregen, en de paarden voorbij zien rennen. Echt een onwijs leuke dag gehad!

Verder ben ik dus nog steeds 44 uur per week aan het werk, en ga ik af en toe lekker uiteten of bbqen in het park met de meiden! Van de week ben ik trouwens al aan mij surprise begonnen, want ik mag evengoed gezellig mee doen met thuis! Volgens mij ben ik nog nooit zo vroeg begonnen :P.

Ik heb het hier dus nog onwijs naar mijn zin, en doordat het contact met thuis zo makkelijk gaat heb ik geen last van heimwee. Alleen de honden van thuis mis ik toch wel heel erg, haha!
Gaat het goed met jullie en hebben jullie nog nieuwtjes? Ik ben benieuwd!

Liefs, Nicole

  • 08 November 2015 - 17:04

    Sissy:

    Hé Nicole,

    Super leuk om te lezen hoe 't met je gaat in Australië. Fijn dat je zo geniet.
    Van de week je vader nog gesproken op de indoor jeu de boules! Had al wat verhalen over je gehoord!

    Fijne tijd en wiij kijken weer uit naar je volgende bericht.

    Groetjes Sissy en familie

  • 12 November 2015 - 19:15

    Anne:

    He Nicole, leuk verslag weer! Have fun! Gr Anne

  • 20 November 2015 - 21:43

    Pieternel:

    Hoi lieve Nicole,

    Wat leuk om zo een beetje mee te kunnen leven. Jeetje de tijd vliegt, ben je gewoon alweer twee maanden weg. Onwijs knap om dit zo in je eentje te doen!

    Geniet ervan kanjer & doe voorzichtig!

    Liefs en een dikke knuffel,
    Pieternel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nicole

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 08 September 2016

Australië 2015

Landen bezocht: