Australian Open, Politie en veeel meer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu Australian Open, Politie en veeel meer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nicole Langen - WaarBenJij.nu

Australian Open, Politie en veeel meer!

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Goedenavond allemaal!

De herfst is hier gisteren officieel begonnen, en deze is ingeluid met 33 graden buiten. Klinkt lekker, maar in de kas wordt het dan al snel 45 graden, zweten en afzien dus!

Mijn vorige reisverslag ben ik geindigd met te zeggen dat ik een weekje naar Cairns zou gaan de volgende dag. Diezelfde avond kreeg ik een berichtje van John, de jongen die ik zou bezoeken, dat het door omstandigheden niet door kon gaan. Ik had nog de keuze er zelf heen te gaan, een auto te huren en een hostel te boeken, maar dit vond ik zoveel gedoe de dag van tevoren en ook erg prijzig allemaal, dat ik heb besloten niet naar Cairns te gaan. Gelukkig staat een bezoekje aan Cairns sowieso al in de reisplanning, hierover later meer. Al met al veel slecht nieuws gehad die week, maar gelukkig was Doethyna er nog om me op te vrolijken, en dat is zeker gelukt. Wat hebben we een leuke tijd gehad samen!

In Januari had ik andere taken op het werk dan normaal. Ik moest een catalogus maken voor een grote klant, dus alle planten op de foto! Het verbaasde me dat ze nog niet het hele assortiment op de foto's hadden, maar des te meer werk voor mij! Dus de kas in, van alle planten een mooie uitzoeken (en het waren er veel, heeeel veel), mee nemen naar kantoor om daar in de fotostudio een fotootje te schieten. Daarna op de computer gezet en dan namen geven. Veel werk, maar bijkomend voordeel dat ik nu ineens veel meer plantennamen weet, ideaal dus.
Op het werk zijn een aantal weken terug stekken vanuit Afrika aangekomen, die verder alleen Amigo Plant heeft. Super leuk om ze hier te hebben dus, voelde een beetje als thuiskomen. Elke week even checken hoe ze eruit zien en hoe het gaat met de beworteling en de groei. De verdere zorg laat ik aan iemand anders over :p.
Afgelopen week was er een grote (groot voor hier) order voor een bekende winkelketen. De eerste dag van de order leidde Danny (de baas) alles, maar van echt leiden kon je niet spreken, het was meer een soort van grote chaos waarin niets klaarstond, en niemand wist wat er nou precies moest gebeuren. Daarna nam ik het dus over. Alles stond klaar voor m'n collega's kwamen helpen; voorbeelden, aantallen, planten en dozen stonden op hun plek. Ieder kreeg een eigen taak, en zo ging het allemaal overzichtelijk en georganiseerd. Komt Danny met z'n zoon David binnen; 'Kijk David, hoe ik het vandaag georganiseerd heb, goed he?!' Dat is dan toch wel een leuk compliment :). Net zoals dat ik een vast contract aangeboden heb gekregen. Mocht ik in Nederland niets vinden, kan ik altijd hier nog heen. Ik mag terugkomen zovaak ik wil, dus ik zie het wel voor me dat ik eens de winter in NL oversla en lekker hier zomer ga vieren.

Melbourne is de stad van de Austalian Open, en al ben ik geen diehard tennisfan, toch leek het ons leuk om een dagje mee te maken. We zijn in de rij gaan staan om een stadion binnen te komen, en ruim een uur later werden we binnengelaten bij de wedstrijd van Ferrer en Johnson (de tennisliefhebbers weten vast wie dat zijn). Het werd al snel duidelijk dat Ferrer beter was, en zo won hij dan ook deze partij. Daarna een gemengd dubbel gekeken en vervolgens op zoek naar de Nederlander Rojer, hij speelde ook gemengd dubbel. Wat vooral leuk was aan deze wedstrijd was de scheidsrechter. Hij zat continu met ons te flirten, en wij konden het dan ook niet laten om even lief terug te lachen of een gekke bek te trekken. Na de wedstrijd, die gewonnen was door onze NL Rojer, mochten we ook nog even met Rojer op de foto, en kon ik een handtekening scoren voor de sokken voor Melissa (ik hoop dat je het een leuk verjaardagscadeau vond!).

Afgelopen maand hebben we ook Carnaval gevierd in Melbourne, verkleed als... Politie natuurlijk! Georganiseerd door een Nederlandse Carnaval Fan in een duits/nederlandse kroeg. Het was een gezellige en kleine carnaval dit jaar, maar wel een van de beste tot nu toe. Ook hebben we australia day gevierd waarbij er een optocht door de stad is, en wij dus ook verkleed gingen in australische stijl,. als enigen. Zo werden wij zelf dus ook een bezienswaardigheid! Het weekend erop een treetopadventure gedaan. Tuigje om, zekeren, en gaan! Klimmen, vliegen en balanceren, het ging ons allemaal prima af! Op de terugweg nog even langs een Nederlandse zaak waar ze NL producten verkopen en ook Frikadellen en Kroketten serveren, we konden het niet laten om er even van te genieten! Dit zijn dingen die je onbewust dan toch wel mist, gewoon omdat je ze hier niet zo snel kan krijgen.
White night in Melbourne; de aankondigende foto's op internet waren prachtig, lichtshows, boten op het water, dus wij heen! Wat zien we? Mensen, Mensen en nog meer mensen, en polities waarvan ik even voor en achterin de auto mocht zitten om een foto te maken voor mijn verzameling, van de lichtshow hadden we niets gezien, en het duurde ongeveer een uur voordat we een km verder waren. Dat was niks dus, daarom maar de kroeg in gegaan en een super leuke avond gehad. Om 12 uur was het Selina's verjaardag, ingeluid met een glaasje champagne. Volgende ochtend een heerlijk ontbijtje op bed gebracht bij haar, met Champagne en chocoladetaart.

En nu, het is begin maart, het einde van het werken is in zicht. Nog 4 weekjes en dan zit het erop. Er staan nog wat dingen op de planning voor de laatste weken; een winery tour, naar een AFL wedstrijd (Australian Football) met Danny, uiteten voor mijn verjaardag en afscheid, en het iets meer uitwerken van de planning van de reis.
Het plan is om in 4 maanden de hele kustlijn van Australie te volgen. We zullen vertrekken vanuit Melbourne, en zo rijden we via Adelaide, Perth, Broome, Darwin, Alice Springs, Cairns, Brisbane en Sydney weer terug naar Melbourne! Een trip van zo'n 17.000 kilometer met prachtige kusten, mooie gebergten en natuurgebieden, veel wildlife, vooral ook veel niets, en duiken, skydiven, kameelrijden, zwemmen met dolfijnen.. Nouja dat is de planning, we zien wel wat er allemaal van gaat komen.

Ik heb nog geen idee hoe het zal zijn met het internet tijdens het reizen, dus ik weet niet wanneer mijn volgende update zal zijn. Hopelijk tot snel!

Liefs, Nicole

  • 02 Maart 2016 - 18:11

    Bianca De Vos :

    Ik wens jullie alvast een mooie , relaxe , gezellige en een veilige reis toe .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nicole

Actief sinds 29 Aug. 2015
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 7462

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 08 September 2016

Australië 2015

Landen bezocht: